تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی آتش سوزی روی یک تیر بتنی با متریال مدل CDP در آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش

شبیه سازی آتش سوزی روی یک تیر بتنی با متریال مدل CDP در آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی آتش سوزی روی یک تیر بتنی با متریال مدل CDP در نرم افزار آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش- پرداخته ایم.مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و در آن از یک تیر بتنی به صورت سه بعدی و سالید استفاده شده است. در مدلسازی آتش سوزی بر اساس مقالات و هلپ نرم افزار نیاز به ایجاد دو شبیه سازی جداگانه می باشد. ابتدا باید شبیه سازی حرارتی که در آن شرایط آتش سوزی به تیر اعمال می شود، انجام شود. سپس دما برای ندها و المان ها به عنوان خروجی دریافت و ثبت شوند. در آنالیز دوم که آنالیز تحلیل تنش می باشد، نتایج آنالیز قبل به صورت شرایط جدید دمایی برای تیر لحاظ می شود و در طی شبیه سازی دمای ایجاد شده در اثر آتش در تحلیل سازه ای تبدیل به تنش و کرنش می شود. در شکل زیر می توانید مدل مونتاژ شده تیر بتنی را مشاهده نمائید.

در تحلیل اول متریال بتن با استفاده از خواص حرارتی مورد نیاز وابسته به دما تعریف شده است. خواص حرارتی وابسته به دما در طی آنالیز آتش سوزی می تواند تغییرات دما برای المان تیر را پیش بینی کند. استپ مورد استفاده به صورت یک استفاده حرارتی گذرا با زمان دو ساعت در نظر گرفته شده است. شرایط مربوط به تغییرات دما در اثر آتش سوزی نیز به یک سطح تیر اعمال شده است. پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تغییرات دما در ندها و المانها و همچنین فلاکس حرارتی را مشاهده نمود.

در تحلیل دوم که تحلیل تنش یا سازه می باشد، متریال مدل Concrete Damaged Plasticity وابسته به دما بر اساس مقالات برای تبدیل حرارت به تنش و کرنش، برای بتن در نظر گرفته شده است. ضریب انبساط وابسته به دما نیز برای بتن لحاظ شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. شرط مرزی مناسب نیز به دو سر تیر اعمال شده است. برای ایجاد دمای آتش سوزی در مدل سازه ای نیاز به فراخوانی نتایج مدل حرارتی می باشد که این مورد در محیط بارگذاری انجام شده است. پس از اتمام این شبیه سازی نیز به خوبی می توان تنش و کرنش پلاستیک ایجاد شده در اثر افزایش دما در اثر آتش سوزی به مدت دو ساعت در بتن، انبساط و تغییر مکان آن را مشاهده نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo