تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی یک ستون ترکیبی از بتن و دو لوله فولادی CFDST تحت فشار در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی یک ستون ترکیبی از بتن و دو لوله فولادی CFDST تحت فشار در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم یک ستون ترکیبی از بتن و دو لوله فولادی CFDST تحت فشار در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ستون بتنی میانی به صورت سالید،لوله داخلی و لوله بیرونی به صورت شل سه بعدی مدل شده اند. در شکل زیر می توانید ترتیب قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل CDP در تنش فشاری ۷۵ مگاپاسکل و برای لوله های فولادی از حالت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. برای اعمال بار جک هیدرولیک به صورت جابه جایی از یک صفحه صلب در بالای مجموعه و در تماس با اجزا استفاده شده است. در این آنالیز بار به صورت آرام به ستون وارد شده که این مساله در دو حالت اکسپیلیست و داینامیک ایمپلیسیت بررسی شده ، لذا برای هر مورد مدل جداگانه ایجاد و در انتها نتایج با هم مقایسه شده اند. در محیط اینترکشن یک خاصیت تماسی از نوع اصطکاک و تماس عمودی سخت برای تمامی اجزا تعریف ولی برای تماس بین بتن و لوله های فلزی علاوه بر اصطکاک از پارامتر تنش برشی به همراه لغزش الاستیک استفاده و این خاصیت به تماس بین بتن و لوله های فلزی به صورت تماس سطح به سطح اعمال گشته شده است.

همان طور که گفته شده برای اعمال بار از طریق جک هیدرولیک نیز یک صفحه ریجید در بالای مجموعه تعریف که در آنالیز اکسپلیسیت جابه جایی به همراه دامنه آرام به منظور آهسته وارد نمودن بار ،به جسم صلب اختصاص داده شده و در طرف دیگر ستون که در تماس با سطح صلب است به صورت مقید تعیین شده است. در این آنالیز ریز بودن مش میتواند به دقت نتایج افزوده و از طرف دیگر باعث افزایش هزینه زمانی گردد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل و آسیب های کششی و فشاری در بتن را در هر دو آنالیز مشاهده نمود و نمودار نیرو تغییر مکان نیز در هر دو مساله در انتها ترسیم شده است. در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید. 

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo