تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند سوراخکاری قطعه فولادی با مته در آباکوس

شبیه سازی فرآیند سوراخکاری قطعه فولادی با مته در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی فرآیند سوراخکاری قطعه فولادی با مته در نرم افزار  آباکوس پرداخته ایم.سوراخکاری نوعی فرآیند برش است که با استفاده از مته یک سوراخی با مقطع دایره‌ای روی قطعات ایجاد می‌شود. مته نوعی ابزار برش است که از مقاطع مختلف تشکیل شده که با سرعت گردش می‌کند. در اثر پیشروی، لبه‌های مته نیروی زیادی به قطعه وارد کرده و سوراخکاری انجام می گردد. حرکت برشی اولیه، چرخش مته است. در حالیکه پیشروی، حرکت مته در امتداد محور دوران آن به درون قطعه کار می‌باشد.

در این آنالیز مته به صورت جسم صلب و قطعه فولادی به صورت تغییر شکلپذیر در نظر گرفته شده اند. برای فولاد ماده از نوع الاستیک به همراه پلاستیسیته وابسته به نرخ کرنش و همچنین آسیب های داکتیل و برشی تعریف شده است.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

در این آنالیز از یک اسنپ دینامیکی به همراه یک تماس کلی به منظور در نظر گرفتن آسیب المانهای داخلی در قالب فایل ورودی استفاده شده است. ابزار یا مته دارای سرعت دورانی و حرکت خطی بوده و با توجه به ناحیه بحرانی در اطراف مته باید از مش ریز در این ناحیه استفاده شود.

در طی آنالیز و با حرکت خطی و دورانی ابزار به خوبی می توان سوراخ ایجاد شده به همراه براده های ماده فولادی را که از پارت مرجع جدا می شود را به خوبی مشاهده نمود. کانتور های تنش و آسیب….را می توان در محیط نتایج درخواست داد. در شکلهای زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo