تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی سه بعدی اکستروژن سرد میله آلمینیومی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی سه بعدی اکستروژن سرد میله آلمینیومی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی سه بعدی اکستروژن سرد میله آلمینیومی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. میله آلمینیومی و قالب هر دو به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. قالب در محیط اینترکشن به صورت صلب در نظر گرفته خواهد شد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در فرآیند اکستروژن سرد تغییرات دما در نظر گرفته می شود و به همین دلیل در این آنالیز از خواص حرارتی از قبیل ضریب کانداکتیویته، گرمای ویژه، ضریب انبساط و خواص پلاستیک وابسته به دما استفاده شده است. در طی آنالیز و در زمان گذر میله از ناحیه نازک شده قالب، حرارتی در میله در اثر تغییر شکل ایجاد خواهد شد. برای این تحلیل از استپ کوپله حرارت-جابه جایی استفاده شده است. در استپ اول تماس بین میله و قالب به منظور پایداری برقرار می شود، در استپ دوم فرآیند اکستروژن انجام و میله تغییر شکل می دهد. در استپ سوم قید های تماسی حذف می گردند و در استپ چهارم فرآیند خنک کاری صورت می پذیرد. تماس بین میله و قالب به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص حرارتی اعمال شده است.به سطوح در تماس میله فلزی با قالب نیر خواص حرارتی فیلم اختصاص داده شده است.شرط مرزی کاملا گیردار به قالب و شرط مرزی جابه جایی در استپ دوم به میله اختصاص داده شده است. دماهای اولیه نیز به اجزا نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تغییر شکل نهایی میله، افزایش دما در مقطع اکسترود شده، کرنش پلاستیک ایجاد شده و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo