تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ستون مرکب(هسته بتنی با غلاف فلزی محاط شده با بتن تقویت شده با میلگرد)تحت فشار محوری در آباکوس

شبیه سازی ستون مرکب(هسته بتنی با غلاف فلزی محاط شده با بتن تقویت شده با میلگرد)تحت فشار محوری در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی ستون مرکب(هسته بتنی با غلاف فلزی محاط شده با بتن تقویت شده با میلگرد)تحت فشار محوری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل پنج هندسه تغییر شکلپذیر و یک هندسه صلب می باشد. هسته بتنی به صورت سه بعدی و سالید، لوله فولادی اطراف آن نیز به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. ستون بتنی اطراف لوله فولادی نیز به صورت سه بعدی و سالید، خاموت ها و میلگردها نیز به صورت وایر سه بعدی ترسیم شده اند. از یک جسم صلب نیز به منظور تکیه گاه و همچنین جسم وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها و خاموت ها ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک به کار برده شده است. لوله فولادی نیز با استفاده از ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب داکتیل به منظور پیش بینی آسیب استفاده شده است. برای بتن از مدل ماده پلاستیسیته بتن آسیب دیده بهره برده شده است. این مدل رفتار بتن در کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید. از طرفی با تعریف رفتار آسیب در کشش و فشار می توان این پارامترها را در خروجی مشاهده نمود. تحلیل به دو صورت انجام شده است. در حالت اول از تحلیل جنرال استاتیک استفاده شده که این تحلیل ذاتا نیاز به زمان زیادی برای اتمام شبیه سازی دارد، اما می تواند نتایج بهتری را فراهم نماید. به منظور کاهش زمان در تحلیل دوم از روش اکسپلیسیت استفاده شده که این نوع تحلیل زمان حل مساله را کاهش می دهد ولی از دقت نتایج می کاهد. تماس بین اجزای صلب با اجزای تغییر شکلپذیر در قالب یک تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین هسته بتنی با فولاد، لوله فولادی با ستون بتنی بیرونی به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. میلگردها و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در پارت بتنی بیرونی لحاظ شده اند. شرط مرزی برای جسم صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای جسم صلب وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی با دامنه آرام در هر دو آنالیز در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب در این آنالیز می تواند در همگرایی مساله نقش مهمی داشته باشد.

در محیط نتایج نیز می توان خروجی هر دو آنالیز شامل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری بتن، نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo