تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه محوره تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف Jute-Epoxy در آباکوس

شبیه سازی خمش سه محوره تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف Jute-Epoxy در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه محوره تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف Jute-Epoxy در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل قطعه بتنی فوق توانمند به صورت سه بعدی و سالید، قطعه کامپوزیتی به صورت شل و صفحه ای، و قطعه صلب در نقش جک هیدرولیک می باشد. در شکل زیر نحوه می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این تحلیل برای بتن از مدل ماده Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. رفتار کششی و فشاری بتن به صورت جداگانه به نرم افزار معرفی می گردد و همچنین آسیب کششی و فشاری نیز برای پیش بینی آسیب در قطعه بتنی فوق توانمند به نرم افزار وارد شده است. برای مدل سازی الیاف Jute-Epoxy که در واقع همان الیاف طبیعی مشابه پارچه های به کار رفته در قیر گونی می باشد، از رفتار الاستیک به صورت ثوابت مهندسی استفاده شده است. الیاف به صورت چهار لایه با جهت گیری های متفاوت لحاظ شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس استفاده شده است.تماس بین قطعه صلب و سطح رویی بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی لحاظ شده است. تماس بین لایه کامپوزیتی و بتن نیز به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به طرفین قطعه بتنی و شرط مرزی جابه جایی به قطعه صلب به منظور اعمال بار، اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نحوه گسترش آسیب در قطعه بتنی و نتایج خروجی دارد.

پس از اتمام  آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل آسیب کششی، آسیب فشاری،کاهش سختی،تنش، کرنش و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها رو گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo