تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد GFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد GFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش تیر بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد GFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل یک پارت سه بعدی و سالید بتنی، یک پارت سه بعدی و سالید GFRP ، یک پارت سالید و سه بعدی به عنوان لایه چسبنده یا کوهسیو، و همچنین اجسام وارد کننده نیرو به صورت صلب می باشد. میلگردهای GFRP در پارت بتنی جای گذاری شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر بتنی فوق توانمند از متریال UHPC در قالب مدل ماده Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این متریال مدل رفتار کششی و فشاری بتن فوق توانمند را به صورت جداگانه دریافت می نماید. برای ماده چسبنده بین میلگرد و بتن از خواص الاستیک ترکشن به همراه معیار آسیب به منظور بررسی جدایش و خرابی آن مورد استفاده قرار داده شده است. برای میلگردهای GFRP از متریال در حالت الاستیک و به صورت ثوابت مهندسی استفاده شده است. تحلیل به دلیل تعداد اجزا و همچنین از بین رفتن لایه کوهسیو در اثر خمش، به صورت دینامیکی در نظر گرفته شده که برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است.تماس بین کل اجزا به صورت یک تماس جنرال با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. تماس بین بتن با لایه چسبنده، لایه کوهسیو با میلگردها به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به دو سطح زیرین از تیر بتنی فوق توانمند و همچنین بار در قالب جابه جایی به دو جسم صلب رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در همگرایی مساله دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، از بین رفتن لایه کوهسیو، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo