تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی بتن لاستیکی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت سبز در آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی بتن لاستیکی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت سبز در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی بتن لاستیکی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت سبز در آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر بتنی لاستیکی با حفره داخلی به صورت سه بعدی و سالید، میلگردها و خاموت ها به صورت سیمی و سه بعدی، لوله کامپوزیت سبز به صورت شل و سه بعدی و در نهایت پارت های صلب در نقش جک هیدرولیک می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

در بتن لاستیکی از خرده های لاستیک به عنوان جای گزین سبکی به جای سنگدانه استفاده می شود.بتن با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با تعریف رفتار فشاری و کششی ایجاد شده است. برای فولاد از خاصیت الاستیک خطی به همراه مدل پلاستیک ایزوتروپیک استفاده شده است. کامپوزیت سبز نیز به صورت چند لایه با زوایای قرارگیری متفاوت برای الیاف به صورت الاستیک و با مدل آسیب هاشین تعریف شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل و کم کردن اثر اینرسی بهره برده شده است. تماس بین بتن و کامپوزیت به صورت تماس ایده آل و همچنین برای میلگردها در بتن از قید مدفون شدگی استفاده شده است. تماس بین تیر بتنی و اجزای صلب نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به دو سر تیر و بار به دو جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش،آسیب در تیر بتنی و کامپوزیت، تغییر شکل، نمودار نیرو-جابه جایی و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo