تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تقویت تیر بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه با ورق CFRP تحت خمش چهار نقطه ای در آباکوس

شبیه سازی تقویت تیر بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه با ورق CFRP تحت خمش چهار نقطه ای در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تقویت تیر بتنی با آسیب و تنش پسماند اولیه با ورق CFRP تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل دو پارت تیر بتنی به صورت سه بعدی و سالید و پارت ورق کامپوزیتی به صورت شل و سه بعدی می باشد. تحلیل به این صورت می باشد که ابتدا آنالیز اولیه روی تیر بتنی انجام می شود و نتایج مربوط به تنش و آسیب ها در تیر ثبت می گردد. در آنالیز ثانویه تیر مرحله اول که دارای تنش پسماند و آسیب می باشد، مورد تحلیل قرار گرفته و با ورق کامپوزیتی در ناحیه آسیب دیده در مرحله قبل تقویت می گردد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده استفاده شده است. این مدل می نیاز به تعریف رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه دارد. برای تعریف متریال CFRP از خاصیت الاستیک به صورت ثوابت مهندسی به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است. آنالیز اولیه شامل یک استپ جنرال استاتیک بوده که با ایجاد تنظیماتی در این ماژول خروجی های مساله برای استفاده در آنالیز بعدی ثبت می گردد. نیرو به صورت متمرکز به دو ناحیه از تیر اعمال و شرایط مرزی کاملا گیردار نیز به دو انتهای تیر اعمال شده است. در مرحله بعد تیر مش زده شده و برای آنالیز ارسال می گردد. در انتها نیز می توان نتایج مربوط به تنش و آسیب های کششی و فشاری رو مشاهده نمود. در آنالیز بعدی ورق کامپوزیتی به صفحه زیرین تیر بتنی که دچار آسیب شده، اضافه می گردد و همچنین با استفاده از تنظیماتی، تنش پسماند و آسیب های در آنالیز اولیه به عنوان شرط اولیه در این مدل قرار داده می شود و مدل از ابتدا در آنالیز دوم، دارای تنش پسماند و آسیب می باشد. با اتمام آنالیز دوم می توان اثرات اضافه نمودن CFRP و همچنین گسترش آسیب و تنش ها را در مدل نهایی مشاهده نمود. در این تحلیل با ایمپورت کردن نتایج به مدل ثانویه به راحتی می توان مناطق آسیب دیده تیر را ترمیم و تقویت نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo