تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بیرون کشیدن الیاف فولاد از بتن به روش تماس سطوح چسبنده به صورت تقارنی در آباکوس

شبیه سازی بیرون کشیدن الیاف فولاد از بتن به روش تماس سطوح چسبنده به صورت تقارنی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن الیاف فولاد از بتن به روش تماس سطوح چسبنده به صورت تقارنی در  نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت تقارن محوری بوده و شامل دو پارت بتن و الیاف فولاد می باشد. البته در این مثال می توان از مدل دوبعدی کرنش صفحه ای و یا مدل سه بعدی استفاده نمود. همان طور که می دانیم مدل تقارن محوری در واقع همان مدل سه بعدی می باشد که برای کاهش محاسبات به صورت تقارنی در نظر گرفته می شود. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای الیاف فولادی از خاصیت الاستیک در این آنالیز استفاده شده است. بتن با استفاده از مقاله رفرنس به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته Concrete Damaged Plasticity تعریف شده است. این متریال مدل خواص کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. در این تحلیل می توان مدل ماده هر دو جز را بر اساس خروجی های مورد نیاز تغییر داد. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس استفاده شده است. برای تعریف رفتار تماسی کف الیاف با بتن از مدل تماسی سطح به سطح به همراه خاصیت تماسی اصطکاک و رفتار عمودی سخت بهره برده شده است.تماس بین الیاف فولاد و بتن در راستای محور تقارن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اصطکاک، خاصیت کوهسیو و تعریف سختی، تعریف رفتار آسیب به همراه تکامل، استفاده شده است. در طی این آنالیز و با بیرون کشیدن الیاف فولاد، سطح تماسی کوهسیو از خود مقاومت نشان داده و برای آن می توان در انتهای آنالیز نمودار نیرو-تغییر مکان را رسم نمود. شرط مرزی گیردار به کف مدل و شرط مرزی تقارنی به محور پارت ها اختصاص داده شده است. شرط مرزی جابه جایی نیز به الیاف فولاد نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیحتر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان بیرون کشیده شدن فولاد،تغییر شکل بتن، تنش، کرنش،نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این شبیه سازی نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo