تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برش قطعه بتنی با استفاده از یک کاتر صلب در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برش قطعه بتنی با استفاده از یک کاتر صلب در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم برش یک قطعه بتنی با استفاده از یک کاتر صلب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. برای برش بتن روش های مختلفی وجود داره که از جمله آنها می توان به برش با کاتر،برش با عمود بر و برش با سیم الماسه را نام برد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مثال قطعه بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر، کاتر به صورت سه بعدی و صلب مدل شده اند. در این مثال از یک پارت صلب دیگر نیز به عنوان تکیه گاه بهره برده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

با توجه به شکل بالا،کاتر در راستای عمود بر سطح بتن حرکت کرده و باعث برش بتن می گردد. استفاده از متریال مدل مناسب در این آنالیز نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که مدل های مانند بریتل یا سی دی پی توانایی مدلسازی چنین رفتار هایی را برای بتن دارا نمی باشند. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا نیز به صورت تماس کلی در فایل ورودی با در نظر گرفتن آسیب المان های داخلی انتخاب شده است. در ناحیه تماس کاتر با بتن استفاده از مش ریز بسیار ضروری می باشد.

در طی آنالیز و با اتمام آن به خوبی می توان حرکت کاتر و برش بتن را مشاهده نمود. پس از برقراری تماس بین کاتر و بتن ، سطح بتن دچار آسیب شده و پس از اندک زمانی به صورت ناگهانی شکسته می شود که این نوع شکست مخصوص مواد ترد می باشد. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۵۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo