تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالا به پنل بتنی به روش اس پی اچ در آباکوس- بررسی ترم آسیب

شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالا به پنل بتنی به روش اس پی اچ در آباکوس- بررسی ترم آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالا به پنل بتنی به روش اس پی اچ در نرم افزار آباکوس- بررسی ترم آسیب- پرداخته ایم. پنل بتنی و پرتابه فولادی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پرتابه ماده فولاد با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک تعریف شده است. با توجه به احتمال آسیب و فرسایش و از بین رفتن المان های پرتابه از معیار آسیب جانسون کوک نیز برای در نظر گرفتن این موارد استفاده شده است. برای بتن نیز آباکوس دارای متریال مدلهای مختلفی بوده که از جمله آنها می توان به مدل CDP و بریتل اشاره نمود که در محیط ویژوال آباکوس قابل دسترس می باشند. این متریال مدل ها دارای محدودیت بوده و در برخورد های سرعت بالا عملکرد مناسبی را ارائه نمی دهند لذا می توان برای بتن از مدل هلمکوئیست که از طریق سابروتین وی یومت یا فراخوانی آن از طریق از طریق فایل ورودی،متریال مدل مناسب برای این مساله را بر اساس مقاله معتبر ایجاد نمود.

تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و تماس بین اجزا نیز به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی تعریف شده است. شرط مرزی برای اطراف پنل بتنی به صورت گیردار و برای پرتابه به صورت سرعت اولیه قرار داده شده است. در محل تماس نیاز به تعریف پارتیشن برای ایجاد مش ریزتر به خصوص در راستای ضخامت می باشد. استفاده از مش بندی ریز تاثیر زیادی بر نتایج حاصل شده دارد. برای پارت بتنی از مدل SPH برای ایجاد ذرات متصل بهم استفاده شده است که این نوع مدلسازی المان ها هم در آباکوس و هم در فایل ورودی قابل ایجاد می باشد.

با اتمام تحلیل به خوبی می توان میزان تخریب، تغییر شکل، تنش، کرنش و سایر نتایج را به خوبی مشاهده نمود. با برقراری تماس بین پرتابه و بتن ناحیه آسیب شروع به گسترش نمود و در انتها نیز می توان ترکهای شعاعی پدید آمده را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo