تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد جسم فولادی سرعت بالا به سازه لانه زنبوری در آباکوس

شبیه سازی برخورد جسم فولادی سرعت بالا به سازه لانه زنبوری در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله برخورد جسم فولادی سرعت بالا به سازه لانه زنبوری در  نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و  کره فلزی به صورت جسم سالید تعریف شده است. جسم هدف متشکل از دو صفحه شل رویی و زیرین و قسمت مشبک (اجزای مستطیل شکل)مابین بوده که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر را مشاهده نمائید.

پرتابه از ماده فولاد و برای تعریف رفتار آن تحت اثر برخورد از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته و آسیب جانسون کوک و برای مدلسازی متریال جسم هدف از آلمینیوم با خاصیت الاستیک ،پلاستیک و آسیب جانسون کوک به همراه تکامل استفاده شده است.مدل جانسون کوک متریال مدل بسیار مناسبی برای پدیده های دینامیکی سریع همراه با تغییر شکل های زیاد می باشد. در این تحلیل از یک استپ دینامیکی زمانمند و همچنین در محیط اینترکشن از تماس سطح به سطح بین پرتابه و صفحه رویی و در نظر گرفتن یک تماس کلی بین سایر اجزا استفاده شده است. تماس بین صفحه رویی با جسم مشبک و صفحه زیرین با همین جسم به صورت ایده آل در نظر گرفته شده است. در محیط بارگذاری نیز شرایط مرزی مورد نیاز به پارت هدف اعمال و سرعت اولیه ای نیز به جسم پرتاب شونده نسبت داده شده است. استفاده از مش ریز در این آنالیز بر دقت مساله می افزاید.

در طی آنالیز می توان میزان نفوذ پرتابه در جسم لانه زنبوری را مشاهده و نحوه مقاومت قسمت میانی هندسه را بررسی نمود. با بیشتر کردن تعداد قطعات مشبک می توان تا حد زیادی میزان تخزیب را کاهش داد. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo