تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر فولادی متصل به ستون به همراه نبشی و لچکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر فولادی متصل به ستون به همراه نبشی و لچکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو آموزشی به شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک تیر فولادی متصل به ستون به همراه نبشی و لچکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تیر فولادی و ستون قوطی شکل با استفاده از مدل شل سه بعدی و نبشی به همراه لچکی به عنوان تقویت کننده به صورت مدل سالید سه بعدی طراحی شده اند. در طول تیر فلزی نیز حفره هایی با اندازه های مساوی ایجاد شده است که البته می توان برای ایجاد تیر لانه زنبوری از اشکال دیگری نیز استفاده نمود.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تمامی اجزا ماده فولاد به صورت الاستیک خطی-پلاستیک همسانگرد به همراه مدل آسیب داکتیل برای مشاهده و پیش بینی نواحی آسیب دیده پس از بارگذاری،استفاده شده است.تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ استاتیک با زمان مشخص که همان زمان کلی سیکل ها می باشد،بهره برده شده است. تماس بین نبشی با تیر و ستون به صورت تماس ایده آل یا همان جوش در نظر گرفته شده و همچنین تماس بین لبه های تیر با سطح ستون نیز به عنوان تماس ایده آل لحاظ شده است.شرایط مرزی برای دو سر ستون به صورت گیردار و برای لبه انتهایی تیر به صورت حرکت رفت و برگشتی بر اساس یک پروتکل مشخص، لحاظ شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب تاثیر زیادی در صحت نتایج دارد. در این آنالیز انتظار می رود که با اضافه نمودن نبشی و لچکی به مجموعه، میزان آسیب کمتری در قسمت پایین تیر و ستون پدید آید.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان اثر سخت کنندگی نبشی و افزایش مقاومت مجموعه را مشاهده نمود. نبشی در قسمت پایینی در مقابل آسیب مقاومت نموده و مانع از خرابی تیر در آن ناحیه شده است. از طرفی در قسمت بالایی تیر که متصل به ستون می باشد به دلیل عدم وجود نبشی، تیر آسیب دیده و المانهای آن از بین رفته اند. تمامی خروجی ها در این آنالیز از قبیل آسیب،تنش، کرنش و نمودار هیسترزیس قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo