تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در نرم افزار آباکوس- بررسی انتشار موج

شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در نرم افزار آباکوس- بررسی انتشار موج

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در نرم افزار آباکوس- بررسی انتشار موج- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و برای نزدیک شدن به حالت دو بعدی از یک ضخامت اندک در پارت اویلری استفاده شده است. مدل شامل سه جزء آب،ماده منفجره و هوا می باشد که در شکل زیر نحوه قرار گیری اجزا که به صورت اویلری می باشند نمایش داده شده است.

تی ان تی به صورت اویلری و با استفاده از معادله جو ویلکینز لی و با تعریف نقطه انفجاری مدل شده است. در واقع این نوع مدل انفجار می تواند انرژی شیمیایی حاصل از واکنش انفجار را به فشار مکانیکی قابل درک برای آباکوس تبدیل نماید. آب نیز به صورت اویلری و برای تعریف آن از معادله شوک خطی و هوا نیز به صورت اویلری و برای تعریف رفتار آن از معادله گاز ایده آل بهره برده شده است.

استپ تعریف شده در این آنالیز با توجه به ماهیت اجزا به صورت استپ Explicit بوده که در این محیط خروجی های مورد نیاز برای هر جز به طور جداگانه درخواست داده شده است. شرایط مرزی مناسب با مساله نیز به مجموعه نسبت داده شده، از طرفی برای تعریف متریال اویلری در نواحی مختلف از پارت ،دو روش کسر حجمی و استفاده از روش یکنواخت وجود دارد که در این مثال از روش متریال یکنواخت برای اختصاص ماده به جسم های اویلری استفاده شده است. استفاده از مش ریز در این آنالیز تاثیر زیادی بر روی انتشار صحیح موج انفجار در زیر آب و در هوا دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه انتشار موج در زیر آب و پس از در آن در هوا را به خوبی مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo