تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیتی سه لایه( آلومینیوم- پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیتی سه لایه( آلومینیوم- پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس

در این یدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل کامپوزیتی سه لایه( آلومینیوم- پلی اورتان) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل دو لایه رویی و زیرین آلمینیومی به صورت سالید و یک لایه میانی ضخیم از Thermoplastic Polyurethane به صورت سالید می باشد. ماده میانی به صورت جاذب انرژی بوده و با تغییر شکل زیاد باعث جذب انرژی انفجار می گردد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تعریف رفتار آلمینیوم از خاصیت الاستیک به همراه مدل سخت شوندگی یا پلاستیسیته جانسون-کوک استفاده شده است. به منظور در نظر گرفتن آسیب بوجود آمده طی فرآیند انفجار، از معیار آسیب جانسون-کوک که مناسب برای تغییر شکل های سریع می باشد، بهره برده شده است. برای تعریف رفتار پلی اوره یا پلی اورتان از مدل رفتاری الاستیک به همراه مدل سخت شوندگی ایزوتروپیک استفاده شده است. از معیار آسیب مناسب نیز به منظور پیش بینی آسیب پیش رونده بهره برده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل و همچنین همگرا کردن مساله استفاده شده است. تماس بین ورق های آلمینیومی و هسته میانی به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پروسه انفجار نیز به صورت انفجار در هوا و یا روش CONWEP با تعریف مقدار ماده منفجره و محل قرار گیری آن، تعیین شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله، شرط مرزی تقارنی مناسب به اجزا اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش، آسیب پدید آمده در اجزا، جابه جایی و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo