تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و الیاف گیاهی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و الیاف گیاهی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و الیاف گیاهی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی به صورت یک پارت سالید و سه بعدی، میلگردها و خاموت ها به صورت پارت وایر و سه بعدی و در نهایت پارت کامپوزیتی که ساخته شده از الیاف Banana-Epoxy هشت لایه می باشد، به صورت شل طراحی شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

الیاف گیاهی تحت اثر فرآیندهای گوناگون به صورت رشته ای در می آیند و سپس با ترکیب آن با چسب اپوکسی، کامپوزیت مورد نظر حاصل می گردد. برای الیاف گیاهی متریال به صورت الاستیک با استفاده از ثوابت مهندسی تعریف شده است. میلگردهای موجود در بتن در نقش تقویت کننده داخلی نیز به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. برای مدلسازی بتن تحت اثر بار انفجار و یا برخورد سرعت بالا، نیاز به تعریف رفتار صحیحی می باشد که این مورد می تواند از طریق نوشتن کد و تولید متریال جدید و یا استفاده از فایل ورودی و ایجاد متریال جدید در آن، صورت پذیرد. تحلیل به صورت دینامیکی می باشد و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. میلگرده ها و خاموت ها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. تماس بین الیاف گیاهی و بتن نیز به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. پروسه انفجار نیز می تواند به روش های مختلفی تعریف شود که در این مساله از روش انفجار در هوا و یا روش CONWEP بهره برده شده است. به دو سر تیر شرط مرزی گیردار اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی های مساله از قبیل تنش،کرنش، پارامتر های آسیب، تخریب و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo