تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار داخلی در لوله فلزی در تماس با خاک در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی انفجار داخلی در لوله فلزی در تماس با خاک در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار داخلی در لوله فلزی در تماس با خاک در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو پارت لوله به صورت شل و سه بعدی و توده خاک به صورت سالید و سه بعدی می باشد. لوله تا نیمه در خاک قرار دارد و نیمه دیگر بیرون از خاک. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای لوله ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک انتخاب شده است. خاصیت پلاسستیک با استفاده مدل جانسون-کوک به همراه نرخ کرنش به منظور در نظر گرفتن تغییر شکل های سریع تحت اثر بار انفجار،تعریف شده است. به منظور پیش بینی پشیرفت آسیب در لوله، از معیار آسیب جانسون-کوک به همراه تکامل بهره برده شده است. با تعریف رفتار صحیح متریال فولاد در طی آنالیز به خوبی می توان تخریب بوجود آمده را مشاهده کرد. برای خاک از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک موهر-کلمب استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده  برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی به همراه خواص تماسی اعمال شده است. تماس بین کف لوله با خاک نیز به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پروسه انفجار با تعریف رفتار ماده منفجره در قالب موج ناگهانی در محیط اینتکرشن و با روش کانوپ ایجاد شده است. شرط مرزی گیردار به خاک و شرط مرزی پین به دو سر لوله اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تورم لوله، پس زدگی خاک، آسیب لوله، تنش، کرنش و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

۲ دیدگاه

  1. عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما استاد گرامی، مجدد بنده وقتتون رو میگیرم، من دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز هستم چندین شبیه سازی از اینجا تهیه کردم ابتدا بگم واقعا ممنونم از شما بسیار نکات خوبی رو توی این چند شبیه سازی آموختم سپاسگزارم، خدمتتون عرض کنم بنده دارم بر روی پایان نامم کار میکنم، زمینه من مکانیک برخورد هستش، مساله من خیلی شبیه به این مساله ای هست که اینجا شبیه سازی کردید فقط تفاوتش اینجاست موضوع بنده بجای تی ان تی که درون لوله بکار گرفته شده، لوله رو روی خاک قرار دادم و در ادامه یک جسم سخت حالا صلب یا تغییر شکل پذیر به این لوله قراره برخورد بکنه، یک مقدار توی زمینه خاکش مشکل دارم البته چندین منابع تهیه کردم برای مطالعه، میخواستم خدمت شما عارض بشم آیا میتونم داده های خاک توی این شبیه سازی رو برای مساله خودم استفاده کنم؟ چونکه بنده هم توی قسمت پلاستیکش از مدل موهر کولمب استفاده کردم، همچنین میخواستم بهتون بگم امکانش هست چندین مقاله که مربوط به این چنین مساله یا شبیه به این بلخصوص اندرکنش لوله و خاک به من معرفی کنید بنده بسیار جستجو کردم اما چیزی دست گیرم نشد متاسفانه توی زمینه خاک هم اصلا مسلط نیستم بلخصوص درک و فهم پارامترهاش. همچنین سک سوال دیگه خدمت شما داشتم، توی ماژول اینترکشن علاوه بر قید tie میایم بین لوله و خاک یک تماس عمومی تعریف میکنیم همان general contact . توی این قسمت اگه من بخوام یک contact stiffness تعریف کنم از کدوم قسمتش باید برم؟؟
    همچنین میخواستم خدمتتون بگم ایا شبیه سازی های به این شکل توی سایت هستش یا مقالات مربوطش هست به من معرفی کنید؟ خیلی خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید چونکه واقعا به کمک شما احتیاج دارم انشالله سلامت باشید. خدانگهدارتون

    • سلام
      سپاس از شما
      بله شما میتونید از داده های خودتون برای خاک یا هر ماده دیگیری در مدل استفاده کنید.
      برای پیدا کردن مقالات مرتبط بهتر هستش از سایت ساینس دایرکت استفاده کنید. مقالات زیادی در این سایت قرار داره.
      برای تعریف رفتار سختی حالا چه مماسی و چه عمودی باید در بخش تعریف خاصیت تماسی اونها رو ایجاد کنید و یا اینکه تماس کوهسیو استفاده کنید.
      کلمه انفجار یا برخورد رو درسایت سرچ کنید اگر مثالی مشابهی با کار شما هستش تهیه کنید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo