تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک سازه بتنی P شکل در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک سازه بتنی P شکل در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم  انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی روی یک سازه بتنی P شکل در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.  مدل شامل پارت بتن به صورت سه بعدی و با المان سالید،میلگردها به صورت سه بعدی و به صورت المان وایر، هوا و تی ان تی که به صورت اویلری ، می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را شماهده نمائید.

متریال هوا در آباکوس به دو صورت گاز ایده آل و یا تعریف از طریق معادله شوک خطی ایجاد می شود که در این مثال از حالت گاز ایده آل با داده های فشار محیط و ثابت گاز تعریف شده است. تی ان تی با استفاده از معادله حالت جو ویکینز لی که امکان تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را در مدل مهیا می سازد،استفاده شده است.میلگردها نیز به صورت المان بیم و با ماده فولاد به صورت الاستیک و با پلاستیسیته جانسون کوک تعریف شده اند.آباکوس برای بتن متریال های متفاوتی در کتابخانه خود ارائه می دهد که با توجه به نیاز در محیط آباکوس،فایل ورودی و یا کد یومت و وی یومت قابل دسترسی می باشند.انتخاب متریال مناسب برای بتن متناسب با نوع تحلیل و میزان آسیب بوجود آمده انتخاب شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و زمان آنالیز نیز به دور از زمان پایدار هر اینکریمنت برای درستی نتایج انتخاب شده است. تماس بین اجزا به صورت کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی بوده و همچنین میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن مورد استفاده قرار داده شده اند. شرایط مرزی نیز متناسب با قطعات به آنها اختصاص داده شده است. برای تعیین متریال در پارت های اویلری نیز می توان از دو روش کسر حجمی یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش کسرهای حجمی استفاده شده است. استفاده از مش ریز نیز می تواند بر دقت نتایج بیفزاید.

با اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه انفجار و انتشار موج در داخل هوا را مشاهده نمود. میزان تخریب و پارامترهای آسیب نیز به وضوح در سازه بتنی مشخص می باشد. در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo