تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی احداث مرحله ای خاکریز بر روی یک لایه خاک رس در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی احداث مرحله ای خاکریز بر روی یک لایه خاک رس در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی احداث مرحله ای خاکریز بر روی یک لایه خاک رس در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت دوبعدی بوده، خاک رس و سه لایه خاکریز همگی در یک پارت ترسیم و به وسیله پارتیشن بندی به نواحی مورد نظر تقسیم شده اند. در شکل زیر می توانید شماتیک هندسه و مش بندی را مشاهده نمائید.

قسمت پایینی خاک که همان خاک رس می باشد با استفاده از خاصیت الاستیک Porous، خاصیت پلاستیسیته Cam caly و خاصیت نفوذ پذیری تعریف شده است. قسمت خاکریز به به صورت مدل الاستیک خطی تعریف شده است. در این تحلیل از پنج استپ، که در استپ اول از استپ ژئواستاتیک برای برقرای تعادل بین المانها در خاک روس، استپ دوم از نوع خاک به منظور احداث لایه اول،استپ سوم از نوع خاک به منظور احداث لایه دوم،استپ چهار از نوع خاک به منظور احداث لایه سوم و در نهایت استپ پنجم از نوع خاک به مدت طولانی و تقریبا ۲۰۰ روز برای تحکیم مجموعه، مورد استفاده قرار داده شده اند.  شرایط مرزی نیز مطابق با شکل بالا برای کف کاملا گیردار و برای طرفین به دلیل متقارن بودن ، شرط مرزی تقارنی اعمال شده است. فشار آب حفره ای نیز برای سطوح بالایی در هر مرحله از احداث ایجاد و تغییر داده شده اند. بار های وزنی نیز از طریق Body Force به هر جزء در استپ مربوطه اختصاص داده شده است. با توجه به ارتفاع خاک رس مقدار تنش ژئواستاتیک از طریق شرایط اولیه به آن اعمال شده است. استفاده از مش بندی منظم در همگرایی جواب ها تاثیر زیادی دارد.

هدف از این تحلیل ترسیم نمودارهای نشست و فشار آب حفره ای با زمان است. در پایان تحلیل به خوبی می توان میزان تنش،فشار آب حفره ای و نشست را در قالب کانتور و گراف در محیط نتایج مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo