تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اثر واترجت در اتصال دو ورق مسی وآلومینیومی به روش اویلری در آباکوس

شبیه سازی اثر واترجت در اتصال دو ورق مسی وآلومینیومی به روش اویلری در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله  اثر واترجت در اتصال دو ورق مسی وآلومینیومی به روش اویلری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.ورق ها به صورت سه بعدی و تغییرشکل پذیر و آب به صورت اویلری مدل شده اند. برای در نظر گرفتن ماهیت آب در نرم افزار از معادلات حالت به همراه ویسکوزیته و برای آلومینیوم  و مس از مدل پلاستیسیته جانسون کوک به همراه آسیب به دلیل نرخ تغیر شکل بالا استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه مونتاژ اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

تحلیل به صورت داینامیک اکسپلیسیت بوده و تماس بین صفحات به صورت سطح به سطح به همراه خواص تماسی انتخاب شده است. برای ایجاد متریال آب در فضای اویلری از دو روش کسر های حجمی یا حالت متریال یکنواخت می توان استفاده کرد که در این مساله از روش دوم استفاده شده است. سرعت اولیه در قالب شرط اولیه به هندسه آب اعمال و شرایط مرزی کاملا گیردار برای صفحه مسی پایین و صفحه آلومینیومی یا صفحه پرنده نیز بدون شرط مرزی در نظر گرفته شده اند. در این شبیه سازی دانسیته مش چه در راستا های طولی و عرضی، چه در راستای ضخامت برای صفحات بسیار مهم بوده و نقش مهمی در اتصال صحیح دو صفحه پس از برخورد ایفا می کند.

در طی آنالیز و با برخورد توده آب به صفحه پرنده، این صفحه در محل برخورد و در راستای عمود بر صفحه شروع به حرکت کرده و و پس از اندک زمانی به صفحه مسی برخورد نموده و در محل اتصال تنش بزرگی پدید می آید که همین تنش موجب اتصال دو قطعه در محل تماس می شود. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.  

برای تهیه فایلها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo