تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با نبشی و پیچ تحت بار دینامیکی در آباکوس- بررسی آسیب

شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با نبشی و پیچ تحت بار دینامیکی در آباکوس- بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با نبشی و پیچ تحت بار دینامیکی در آباکوس- بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. پارت ستون و تیر فولادی به صورت سه بعدی و سالید ترسیم شده اند. پارت نبشی و پیچ نیز به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. در محیط پارت تغییرات مربوط به جایگیری پیچ ها در نبشی، تیر و ستون اعمال شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تمامی اجزا ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در تیر، ستون و بخصوص نبشی ها و پیچ ها از معیار آسیب داکتیل که می تواند پاسخ مناسبی را فراهم سازد، بهره برده شده است.تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور پایدارسازی و کاهش زمان تحلیل استفاده شده است. تماس بین تمامی اجزا که شامل تماس بین پیچ با نبشی، پیچ با تیر و ستون، نبشی با تیر و ستون و نهایتا تیر و ستون می باشد، از تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی استفاده شده است. در تحلیل دینامیکی نمی توان برای پیچ ها پیش بار مانند استپ استاتیکی استفاده نمود. شرط مرزی کاملا گیردار به دو انتهای ستون اعمال شده است. شرط مرزی جابه جایی به صورت بار خطی به انتهای ستون فولادی اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب تاثیر زیادی در نتایج حاصل از آنالیز دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تغییر شکل اجزا، تنش، کرنش، تخریب، برش پیچ های رویی … و سایر نتایج را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo